Garanti/ Köpvillkor

Vad gäller vid reparation av iPhone eller iPad?


Du som kund ska se till att iPhonen eller iPaden  har fullt batteri och går att starta. Du måste även lämna med lösenkoden till skärmen om du har någon och PIN-kod.


Funktionsgaranti

Du får 30 dagars funktionsgaranti på reparationer. Funktionsgarantin täcker fabrikationsfel som t ex att skärmen ramlar ur, något uttag inte fungerar etc. Den täcker alltså inte något annat än fel som härrör från leverantörens tillverkning. Funktionsgarantin avser inte batterier.


Undantag från funktionsgarantin

Går telefonen inte att provstarta före reparationen garanterar jag inte funktionen på reparationen. Skulle det i så fall vara något som inte fungerar efter reparationen kan du som kund välja att åtgärda det, men då själv stå för kostnaden.


Betalning

Betalning ska ske när du hämtar din iPhone eller iPad,  antingen via Swish eller faktura till företag.



Vad gäller vid köp av produkter?


Du har 14 dagars öppet köp enligt konsumentköplagen. För att få lämna tillbaka en vara ska den ligga kvar i obruten originalförpackning och du som kund ska kunna visa upp giltigt kvitto. Det är du som kund som står för fraktkostnaden vi en eventuell retur. Varan ska då skickas spårbart till mig och det är kundens ansvar att varan är väl emballerad samt kommer fram till mig.


Du har 3 månaders funktionsgaranti på dina varor. Den garantin täcker fel från tillverkaren, d v s inte slitage och skador som uppstått under tiden. För att reklamera en vara kontaktar du The Gadget Store via mejl. Förklara vad som är fel och bifoga en bild på kvittot, så gör jag mitt bästa för att hjälpa dig. Det är då ditt ansvar att varorna når mig. Vid godkänd reklamation står jag för returfrakten. Vid ej godkänd reklamation står du som kund för returfrakten samt en administrationsavgift på 100kr.


Leveranssätt

Varorna skickas antingen via Posten eller Schenker. Jag ansvar ej för Postens eller Schenkers hantering av godset.

-Leveranstid vid val av standardfrakt är 3-7 arbetsdagar. 

Med reserveration för eventuella oförutsedda händelser som gör att leveransen kan bli försenad.


Betalning

Betalning ska ske via kontokort eller PayPal. Varorna förblir The Gadget Stores egendom tills full betalning har skett! Inga varor skickas innan full betalning skett.


Utebliven betalning

Kan du ej betala din reparation eller vara förbehåller sig The Gadget Store rätten att behålla varan tills betalning sker. Vid utebliven fakturabetalning går ärendet vidare till inkasso.



Vad gäller vid köp av begagnade produkter?


Funktionsgaranti

Jag lämnar ingen garanti på begagnade produkter. Däremot lovar jag att de ska fungera när de lämnar mig om inget annat är överenskommet.


Återköp

Jag köper inte tillbaka begagnade produkter!